Přihlaste se
Máte jedinečnou možnost se zapojit do aktivní spolupráce s týmem JAHLA – poradenství, s.r.o. a získat aktuální pomoc při řešení Vašich problémů v oblastech řízení procesů.
Modul 1
Kde: SepekovSouvisející školení
Modul 1
Rozsah: Modul bude v rozsahu 40 hodin.
Cíl modulu: Příprava a výcvik účastníků v metodice provádění dalšího vzdělávání ve svých firmách.
Forma programu: Denní prezenční forma (viz níže).
E-learningová část kurzu bude věnována teoretickému zázemí a doplňujícím ukázkám klíčových bodů tématu.
Termíny školení: 05.03 až 07. 03. 2014 a 10. 03. 2014
- Den 05. 03. 2014
7,30 – 8,00 Prezentace účastníků
8,00 Zahájení školení
Přivítání účastníků, zahájení, seznámení s organizací kurzu, předání materiálů a podkladů na 1. modul, prezentace jednotlivých účastníků kurzu, základní principy pedagogie, praktické ukázky – řízené scénky, hodnocení pochopení probraného rozsahu 1. dne
16,00 Ukončení
- Den 06. 03. 2014
8,00 Zahájení školení
Pokračování v základních principech pedagogie, praktické ukázky – řízené scénky, hodnocení pochopení probraného rozsahu 2. dne
16,00 Ukončení
- den 07. 03. 2014
8,00 Zahájení školení
Psychologie přístupu ke školení skupiny – metody práce se skupinou, komunikace ve skupině, asertivita, vzorové ukázky prezentace, zadání oblastí pro prezentaci jednotlivým účastníkům kurzu, hodnocení pochopení probraného rozsahu 3. dne
16,00 Ukončení
- den 10. 03. 2014
8,00 Zahájení školení
Prezentace zadaných oblastí jednotlivými účastníky kurzu, hodnocení lektorem a skupinou, práce na odstranění nedostatků při jednotlivých prezentacích s využitím video a audio techniky – sebereflexe účastníků kurzu, hodnocení 4. dne, hodnocení jednotlivých účastníků ve vztahu na pochopení probraného rozsahu v 1. Modulu
16,00 Ukončení
Přínos: Přínosem absolvování tohoto modulu pro předpokládané interní lektory je seznámení s celkovou problematikou práce (školení) s cílovou skupinou v jejich firmě. Všechna školení, která jsou dostupná na trhu v ČR a jsou připravená ve vztahu na odborné informace, ale nikdo neškolí, jak tyto informace naučit spolupracovníky (vedoucí zaměstnance) ve firmě (existují pouze školení lektorů škol na různé úrovni). Není efektivní a je velmi nákladné školit všechny zaměstnance v dané problematice externě. Náš projekt zahrnuje, jak „naučit učit“ a co je „potřebné učit“ ve firmách. Našim cílem je připravit interního lektora pro jeho činnosti v malé i střední firmě, ve firmě, kde je většina zaměstnanců středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaná, stejně tak ve firmě, kde je kolektiv na nižším stupni vzdělání.
Témata Modulu 1
- Komunikace
Komunikační dovednosti
- Zásady komunikace pro rozvíjení pracovních vztahů
- Jak komunikovat, jak klást a volit typy otázek podle cíle rozhovoru
- Motivačně – komunikační dovednosti
- Chyby a omyly v dorozumívání
- Zvládání krizových komunikačních situací
Asertivní komunikace
- Základní principy asertivní komunikace
- Rozdíl mezi agresivitou a asertivitou
- Asertivní technika - možnost věcného jednání
Konfliktní situace – účinná komunikace a řešení
- Typické případy jako podklad pro modelové situace
- Prevence vzniku konfliktu - role komunikace
- Postupy řešení konfliktních situací, nekonfliktní jednání
- Komunikační techniky (trénink dovedností) a komunikační strategie
Jednání ve skupině
- Specifika jednání ve skupině
- Práce s pozorností skupiny
Prezentace
Efektivní prezentace
- Základní zásady prezentace
- Etika při prezentaci
- Jak předejít nedorozumění a nepochopení prezentace?
- Příprava cíle a podkladů pro prezentace
- Práce s prezentačními materiály
E-mailová komunikace jako podpora prezentace
- Zásady e-mailové komunikace
- Etika při e-mailování
- Oslovení, pozdrav, nastolení důvodu psaní, závěr, pozdrav
- Využívané fráze
- Postupy implementace
Základní postup implementace
- Jak stanovit cíl prezentace a rozsah projektu ve firmě interního lektora
- Rozbor struktury zaměstnanců firmy
- Stanovení úrovně podrobnosti a rozsahu prezentace
- Jak definovat rozsah požadovaných změn
- Návod na přípravu prezentačních materiálů
- Vzorové jednání s vrcholovým vedením ve vztahu na cíl prezentace a rozsah projektu ve firmě interního lektora
- Vzorové prezentační studie pro různé úrovně firem
- Psychologie
Psychologické aspekty změn
- Reagování skupin a jednotlivců na změny
- Projevy pozitivního a negativního přístupu ke změnám
- Obvyklá reakce na změnu a její jednotlivé fáze
- Specifika vedení různých typů lidí z hlediska jejich přístupnosti vůči změnám
- Řízení změny
Management v období zavádění změn
- Klíčové faktory managementu změn
- Úloha manažera
- Odlišnosti vedení a řízení, význam komunikace a vedení lidí
Komunikace ve změnách
- Pět základních otázek komunikace změn (koho, kdy a kde informovat, co sdělovat, kdo řídí proces komunikace atd.)
- Zásady komunikace a prezentace změn - jednoduchost, připravenost, klid, přesnost, vytvoření představy o tom, co změna znamená
Typické překážky při zavádění změn
- Změny v myšlení lidí – nejtěžší část celého procesu
- Psychologie lidí – jak, kde a proč vzniká nesouhlas, kritika, odpor či nadšení?
- Fáze přijetí a odporu změn – od nadšení po vystřízlivění
- Jak pracovat s těmi, co změny milují, a s těmi, co se jim mohou bránit?
- Když nevychází plán: alternativy a příprava na „nouzový režim“
Správné informace a správná komunikace při změnách
- Příliš brzy, příliš rychle, příliš pozdě? Kdy, komu předávat jaké informace
- Jak zatáhnout kolegy do změn a jak vyvolat ztotožnění i v nepříjemných situacích?
- Zachování věrohodnosti – i po x-tém kole změn
- Motivace k přijímání změn – diskuse, přesné informace, práce s pocity i věcnou podstatou, zdůrazňování pozitiv atd.
Psychologické aspekty změn
- Reagování skupin a jednotlivců na změny
- Projevy pozitivního a negativního přístupu ke změnám
- Obvyklá reakce na změnu a její jednotlivé fáze
- Specifika vedení různých typů lidí z hlediska jejich přístupnosti vůči změnám