Přihlaste se
Máte jedinečnou možnost se zapojit do aktivní spolupráce s týmem JAHLA – poradenství, s.r.o. a získat aktuální pomoc při řešení Vašich problémů v oblastech řízení procesů.
Modul 1 - komunikace
Kde: Sepekov sídlo JAHLA - poradenství, s.r.o.Den: 24.02.2015
Od: 09:00
Do: 16:00
Témata Modulu 1
Komunikace
Komunikační dovednosti
- Zásady komunikace pro rozvíjení pracovních vztahů
- Jak komunikovat, jak klást a volit typy otázek podle cíle rozhovoru
- Motivačně – komunikační dovednosti
- Chyby a omyly v dorozumívání
- Zvládání krizových komunikačních situací
Asertivní komunikace
- Základní principy asertivní komunikace
- Rozdíl mezi agresivitou a asertivitou
- Asertivní technika - možnost věcného jednání
Konfliktní situace – účinná komunikace a řešení
- Typické případy jako podklad pro modelové situace
- Prevence vzniku konfliktu - role komunikace
- Postupy řešení konfliktních situací, nekonfliktní jednání
- Komunikační techniky (trénink dovedností) a komunikační strategie
Jednání ve skupině
- Specifika jednání ve skupině
- Práce s pozorností skupiny
Prezentace
Efektivní prezentace
- Základní zásady prezentace
- Etika při prezentaci
- Jak předejít nedorozumění a nepochopení prezentace?
- Příprava cíle a podkladů pro prezentace
- Práce s prezentačními materiály
E-mailová komunikace jako podpora prezentace
- Zásady e-mailové komunikace
- Etika při e-mailování
- Oslovení, pozdrav, nastolení důvodu psaní, závěr, pozdrav
- Využívané fráze
Postupy implementace
Základní postup implementace
- Jak stanovit cíl prezentace a rozsah projektu ve firmě interního lektora
- Rozbor struktury zaměstnanců firmy
- Stanovení úrovně podrobnosti a rozsahu prezentace
- Jak definovat rozsah požadovaných změn
- Návod na přípravu prezentačních materiálů
- Vzorové jednání s vrcholovým vedením ve vztahu na cíl prezentace a rozsah projektu ve firmě interního lektora
- Vzorové prezentační studie pro různé úrovně firem
Psychologie
Psychologické aspekty změn
- Reagování skupin a jednotlivců na změny
- Projevy pozitivního a negativního přístupu ke změnám
- Obvyklá reakce na změnu a její jednotlivé fáze
- Specifika vedení různých typů lidí z hlediska jejich přístupnosti vůči změnám
Řízení změny
Management v období zavádění změn
- Klíčové faktory managementu změn
- Úloha manažera
- Odlišnosti vedení a řízení, význam komunikace a vedení lidí
Komunikace ve změnách
- Pět základních otázek komunikace změn (koho, kdy a kde informovat, co sdělovat, kdo řídí proces komunikace atd.)
- Zásady komunikace a prezentace změn - jednoduchost, připravenost, klid, přesnost, vytvoření představy o tom, co změna znamená
Typické překážky při zavádění změn
- Změny v myšlení lidí – nejtěžší část celého procesu
- Psychologie lidí – jak, kde a proč vzniká nesouhlas, kritika, odpor či nadšení?
- Fáze přijetí a odporu změn – od nadšení po vystřízlivění
- Jak pracovat s těmi, co změny milují, a s těmi, co se jim mohou bránit?
- Když nevychází plán: alternativy a příprava na „nouzový režim“
Správné informace a správná komunikace při změnách
- Příliš brzy, příliš rychle, příliš pozdě? Kdy, komu předávat jaké informace
- Jak zatáhnout kolegy do změn a jak vyvolat ztotožnění i v nepříjemných situacích?
- Zachování věrohodnosti – i po x-tém kole změn
- Motivace k přijímání změn – diskuse, přesné informace, práce s pocity i věcnou podstatou, zdůrazňování pozitiv atd.
Psychologické aspekty změn
- Reagování skupin a jednotlivců na změny
- Projevy pozitivního a negativního přístupu ke změnám
- Obvyklá reakce na změnu a její jednotlivé fáze
- Specifika vedení různých typů lidí z hlediska jejich přístupnosti vůči změnám
Forma programu:
Denní prezenční forma (viz níže).
E-learningová část kurzu bude věnována teoretickému zázemí a doplňujícím ukázkám klíčových bodů tématu.
1. den
Přivítání účastníků, zahájení, seznámení s organizací kurzu, předání materiálů a podkladů na 1. modul, prezentace jednotlivých účastníků kurzu, základní principy pedagogie, praktické ukázky – řízené scénky, hodnocení pochopení probraného rozsahu 1. dne
2. den
Pokračování v základních principech pedagogie, praktické ukázky – řízené scénky, hodnocení pochopení probraného rozsahu 2. dne
3. den
Psychologie přístupu ke školení skupiny – metody práce se skupinou, komunikace ve skupině, asertivita, vzorové ukázky prezentace, zadání oblastí pro prezentaci jednotlivým účastníkům kurzu, hodnocení pochopení probraného rozsahu 3. dne
4. den
Prezentace zadaných oblastí jednotlivými účastníky kurzu, hodnocení lektorem a skupinou, práce na odstranění nedostatků při jednotlivých prezentacích s využitím video a audio techniky – sebereflexe účastníků kurzu, hodnocení 4. dne, hodnocení jednotlivých účastníků ve vztahu na pochopení probraného rozsahu v 1. modulu
Přínos:
Přínosem absolvování tohoto modulu pro předpokládané interní lektory je seznámení s celkovou problematikou práce (školení) s cílovou skupinou v jejich firmě. Všechna školení, která jsou dostupná na trhu v ČR jsou připravená ve vztahu na odborné informace, ale nikdo neškolí, jak tyto informace naučit spolupracovníky (vedoucí zaměstnance) ve firmě (existují pouze školení lektorů škol na různé úrovni). Není efektivní a je velmi nákladné školit všechny zaměstnance v dané problematice externě. Náš projekt zahrnuje, jak „naučit učit“ a co je „potřebné učit“ ve firmách. Našim cílem je připravit interního lektora pro jeho činnosti v malé i střední firmě, ve firmě, kde je většina zaměstnanců středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaná, stejně tak ve firmě, kde je kolektiv na nižším stupni vzdělání.