JAHLA poradenství

Učební plán s výukovými materiály a e-learning

Vítejte v centru elektronického vzdělávání společnosti JAHLA -poradenství s. r. o.

Přihlaste se

Máte jedinečnou možnost se zapojit do aktivní spolupráce s týmem JAHLA – poradenství, s.r.o. a získat aktuální pomoc při řešení Vašich problémů v oblastech řízení procesů.

Modul 2

Kde: Sepekov
Den: 14.05.2014
Od: 08:00
Do: 00:00

Modul 2   

Rozsah:                     Modul bude v rozsahu 40 hodin.

                                   Rozsah bude doplněn o individuální koučink a tzv. audit (kontrola realizace přímo ve firmě účastníka).

Cíl modulu:                 Monitoring - Příprava a výcvik účastníků ve vztahu na zavedení jednoznačného (individuálního - vlastního) systému pro monitorování (měření) dat v celém rozsahu jejích činností a stanovených cílů (nebo daného procesu). „Kdo neměří ten neřídí“- finance, výkon, termín, kvalita, atd.

Forma programu:       Denní prezenční forma (viz níže).

E-learningová část kurzu bude věnována teoretickému zázemí a doplňujícím ukázkám klíčových bodů tématu.

Dále bude využito metod individuálního koučinku přímo ve firmách účastníků a následného auditu (podrobně viz Žádost projektu).

Termíny školení:  14.05 až 16. 05. 2014 a 19. 05. 2014

 

 

1.    Den 14. 05. 2014

7,30 – 8,00 Prezentace účastníků

8,00 Zahájení školení

Přivítání účastníků, zahájení, seznámení s organizací kurzu, předání materiálů a podkladů na 2. modul, prezentace požadavků účastníků kurzu o zpětné vazbě z 1. modulu, základní principy systému monitorování procesů ve firmách, metody stanovení parametrů a identifikátorů procesů, praktické ukázky, hodnocení pochopení probraného rozsahu 1. dne

16,00 Ukončení

 

2.    Den 15. 05. 2014

8,00 Zahájení školení

Stanovení konkrétních ukázek identifikátorů procesů pro jednotlivé odpovědné zaměstnance, hodnocení jednotlivých výhod a nevýhod monitorování konkrétních identifikátorů procesů, praktické ukázky chybného a správného použití rozsahu monitorování identifikátorů procesů, hodnocení pochopení probraného rozsahu 2. dne

16,00 Ukončení

 

3.    Den 16. 05. 2014

8,00 Zahájení školení

Metoda postupu zavádění monitorování procesů ve firmách, vzorové ukázky zavádění, zadání oblastí pro prezentaci, zavádění monitorování procesů, jednotlivým účastníkům kurzu, hodnocení pochopení probraného rozsahu 3. dne

16,00 Ukončení

 

4.    Dne 19. 05. 2014

8,00 Zahájení školení

Prezentace zadaných oblastí jednotlivými účastníky kurzu - zavádění monitorování procesů, hodnocení lektorem a skupinou, práce na odstranění nedostatků při jednotlivých prezentacích s využitím video a audio techniky – sebereflexe účastníků kurzu, hodnocení 4. dne, hodnocení jednotlivých účastníků ve vztahu na pochopení probraného rozsahu v 2. modulu

16,00 Ukončení

 

Přínos: Tento modul provede interní lektory problematikou stanovení konkrétních identifikátorů procesů. Protože nelze stanovit jednotné identifikátory efektivity procesů pro všechny firmy, interní lektoři budou vycvičeni v pojmech vnímání vhodného rozsahu stanovení konkrétních identifikátorů procesů na různé rozsahy a zaměření firem.

 

 


Témata Modulu 2 (témata budou připravena v níže uvedené osnově, s cílovou skupinou již bude řešena vždy konkrétní část týkající se jejich společnosti)

 

Základní principy systému monitorování procesů

  • Definice procesů ve firmě (u jednotlivých interních lektorů je požadována definice procesů ve firmě zaměstnavatele)
  • Rozdělení definovaných procesů na řídicí, hlavní a podpůrné (u jednotlivých interních lektorů je požadována definice procesů ve firmě zaměstnavatele)
  • Rozbor a zdůvodnění, proč stanovili a jak rozdělili dané identifikované procesy, případné úpravy ve vztahu na skutečnou důležitost

 

metody stanovení parametrů a identifikátorů procesů

  • Obecné návrhy na metody stanovení parametrů a identifikátorů na všeobecné procesy (nákup služeb, obchod, reklamace, ……) pro interní lektory
  • Znalost prostředí ve „své firmě“ a konkrétního prostředí ve firmě, včetně podpory již vedených záznamů v účetním SW nebo jinde
  • Rozbor možností, které nebudou přinášet zvýšení administrativy ve firmě, pouze jiné využití již existujících dat pro jednotlivé interní lektory     

 

Výhody a nevýhody monitorování

  • Praktické ukázky výhod monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů v konkrétních firmách pro jednotlivé interní lektory
  • Praktické ukázky nevýhod monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů v konkrétních firmách pro jednotlivé interní lektory
  • Rozbor stanovisek jednotlivých vrcholových vedení vůči rozsahu monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů v konkrétních firmách pro jednotlivé interní lektory

 

postup zavádění monitorovacích procesů

  • Pochopení obecných metod zavádění monitorovacích procesů ve firmách – dneska většina firem hovoří o pojmu „zisk“ – ale vůbec nevidí sekundární parametry a identifikátory, které rozhodují o pojmu efektivity řízení společnosti a dalším růstu obchodních příležitostí
  • Hodnocení stanovení monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů v konkrétních firmách jednotlivými interními lektory
  • Zlepšení stanovení monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů v konkrétních firmách jednotlivými interními lektory
  • Návody na komunikaci s vrcholovým vedením firem pro jednotlivé interní lektory a změnu chápání stanovení monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů

 

oblasti pro prezentaci

  • Stanovení základních oblastí a metod prezentace primárních a sekundárních parametrů a identifikátorů, které rozhodují o pojmu efektivity řízení firem a dalším růstu obchodních příležitostí
  • Návody na prezentaci vrcholovému vedení firem, pro jednotlivé interní lektory, a změnu chápání stanovení monitorování parametrů a identifikátorů jednotlivých procesů

 

monitoring procesů

  • Podpora formou koučinku jednotlivým interním lektorům při stanovení monitoringu a sekundárních parametrů a identifikátorů, včetně prezentace vrcholovému vedení konkrétních firem (zaměstnavatelům)
  • Vyhodnocení práce interních lektorů ve vztahu na zavedení (prezentaci - stanovení) sledování primárních a sekundárních parametrů a identifikátorů, které rozhodují o pojmu efektivity řízení firem a dalším růstu obchodních příležitostí

 

Přílohy

Logolink

Nejbližší školení

Přehled všech školení